بیمارستان بی بی حکیمه گچساران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
آخرین اطلاعیه هامعرفی واحد بهبود کیفیت و اعتبار بخشی
سرکار خانم: معصومه محمدیان بهبهانی |
|
سابقه کار: ۱۱ سال |
|
مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد پرستاری(داخلی- جراحی) |
|
سمت: مدیر واحد بهبود کیفیت |
|
شماره تلفن داخلی: ۱۲۲۶ |
« شرح وظایف » |
واحد بهبود کفیت بیمارستان با هدف اتقاء کفیت خدمات درمانی ، بالینی ، اداری ، و یک نواخت سازی کلیه خدماتی که قابل کنترل ، پایش ، تعریف برنامه بهبود و همچنین اولویت بندی اقدامات را داشته باشد ، در راستای راهبرد اهداف کلان بیمارستان ایجاد گردید ؛ است . این واحد خود را به موارد زیر متهد میداند |
۱) ارتقاء دانش و مهارت و انگیزه کارکنان هماهنگ با فعالیتهای بخش های اداری ، ستادی ، بالینی . همسو با سیاست های کلان سازمان |
۲) ایجاد نظم بهبود کفیت و به روز آوری برای دست یابی به رضایت بیماران وکارکنانی که نهایتاّ باعث افزایش کارایی و اثربخشی سازمان می شود |
۳) برنامه ریزی و تعریف فرآیند های بیمارستانی جهت ارتقاء کفیت ارائه خدمات در کلیه بخش ها واحدهای سازمان نظارت برنحوه اجرای این فرایند |
تهیه وتدوین برنامه استراژیک ـ هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کفیت در بیمارستان ـ تدوین برنامه بهبود کفیت بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی ـ تهیه و تدوین برنامه عملیاتی با مشارکت مسئول بخش ها / واحدها ـ برسی کفیت ارائه خدمات درمانی ، بالینی و اداری و بهبود مستمر آن ـ پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی در واحد های مختلف بیمارستان ـ اجرا و پایش برنامه ممیزی جامع بیمارستان ـ تعین ونشر رسالت و خط مشی بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان ـ هماهنگی برگزاری کمیته های بیمارستانی و پیگیری و اجرای مصبوبات کمیته ها ـ برسی کفیت و اثر بخشی دوره های عمومی و تخصصی برگزار شده برای پرسنل ـ ایجاد نظام جامع مدریت خطر در بیمارستان ـ ایجاد نظام جامع کنترول عفونت در بیمارستان ـ ایجاد نظام گزارش دهی خطا های پزشکی در بیمارستان ـ تدوین وابلاغ خط مشی ها ، ور روش اجرایی دستورالعمل های بخش ها ـ واحد های بیمارستان ـ ارائه الگوی استاندارد در بخش های جذب نیروی انسانی و فضای فیزیکی مناسب ـ تدوین سیستم ها و فرایند های بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده ـ نظارت بر تهیه و تدوین شرح شغل پست های سازمانی در بیمارستان وشرایط احراز افراد با همکاری واحد مربوط ـ تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی ، قابل اندازه گیری ، قابل دست یابی ، وزمان دارجهت فرایندهای مختلف بیمارستان ـ پایش مستمر برنامه ها ( عملیاتی ، بهبود کفیت ، اقدامات و ملاخلات مدیریتی ) از طریق تحلیل شاخص ها و ...... ـ تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کفیت در بیمارستان ـ ایجاد هماهنگی بی بخش ـ تهیه و تدوین دستور العمل ها و بخشنامه های مرتبط ـ جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آماری نسبت به فعالیتهای مربوطه ـ تقویت مدیریت مشارکتی با استفاده از نظرات کارشناسی علمی و کاربردی با مشارکت مدیران بیمارستان ـ برسی تدوین راهکارهای افزایش در آمد ـ برسی تدوین راه کارهای کاهش هزینه ـ برسی رضایت مندی ارباب رجوع داخلی با مشارکت واحد مدیریت منابع انسانی ـبرسی رضایت مندی ارباب رجوع خارجی ـ ارتباط مستمر با مسئولان بیمارستان در جهت رفع مشکلات ـ نظارت و ارزیابی عملکرد واحدها در زمینه مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه ـ برنامه ریزی برای افزایش ایمینی بیمارا ـ شرکت در جلسات و کنفرانسهای مرتبط ـ انجام سایر موارد... |